Hamil 4 Bulan, 11 Tahun Penantian Berharga Artis Cantik ini Berbuah Manis

0

Seruni“Alhamdulillah selepas 11 tahun berkahwin, akhirnya Allah memberikan kami rezeki dan tiada kata dapat menggambarkan perasaan saya. Terima kasih kepada semua yang sentiasa mendoakan saya dan suami dikurniakan cahaya mata. Saya hargai setiap doa anda,” kalimat itu keluar dari bibir Siti Nurhaliza dalam jumpa pers yang digelar di rumahnya, Bukit Antarabangsa, Ampang, pekan lalu.

Jumpa pers itu sengaja digelar agar fans tidak lagi bertanya-tanya tentang kehamilan dirinya.

”Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas-desus selama ini telah terjawab karena saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini,” ujar istri Khalid Mohammed Jiwa atau yang biasa disapa Datuk K tersebut.

Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN. ALHAMDULILLAH, TIADA KATA YANG DAPAT MENGGAMBARKAN RASA SYUKUR DAN GEMBIRANYA KERANA ALLAH MEMBERIKAN KURNIAAN YANG TERLALU AGUNG INI SELEPAS 11 TAHUN KAMI BERSABAR. INILAH JUGA MENJADI SEBAB UTAMA KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK BEREHAT KERANA KANDUNGAN DAN BAYI INI MENJADI KEUTAMAAN SAYA. 2. TUJUAN SAYA MEMBUAT PENGUMUMAN DAN PENJELASAN INI JUGA ADALAH SUPAYA PIHAK YANG BERURUSAN DENGAN PENGURUSAN SAYA, SNP MEMAHAMI KEADAAN SAYA YANG TIDAK DAPAT MEMENUHI SEBARANG UNDANGAN SEJAK BEBERAPA BULAN LALU DAN JUGA UNTUK SUATU TEMPOH PADA MASA DEPAN. SUKA UNTUK SAYA KONGSI RASA SYUKUR DAN GEMBIRA KERANA SAYA MASIH DIBERI MENERIMA UNDANGAN UNTUK MENGADAKAN KONSERT, PERSEMBAHAN, KEMUNCULAN DI TELEVISYEN DAN RADIO SERTA MENJADI JURUCAKAP KEPADA PELBAGAI PRODUK. SAYANG SEKALI, KEBANYAKANNYA TIDAK DAPAT SAYA PENUHI. BAGAIMANAPUN, SAYA JUGA HARUS MELUNASKAN BEBERAPA TUGASAN JUGA SELEPAS INI YANG BERSESUAIAN DENGAN KEADAAN SAYA. 3. SEMOGA DENGAN PENJELASAN SAYA INI, SEGALA TANDA TANYA DAN DESAS DESUS SELAMA INI, TELAH TERJAWAB KERANA SAYA MEMUTUSKAN UNTUK BEREHAT DISEBABKAN OLEH KEHAMILAN SULUNG INI.

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Memang sebelum hamil, banyak kasak-kusuk dalam kehidupan rumah tangga mereka tentang kapan Siti hamil. Datuk K dan Siti bukannya tidak tahu semua kasak-kusuk tentang mereka.

”Orang kata, kami ni banyak duit, kenapa tak usaha? Selepas dua tahun perkawinan lagi kami dah usaha macam-macam dah. Tak kan itu semua kita nak beritahu,” kata Datuk K.

Dengan kehamilan yang sangat dinantikan ini, tentu saja Siti dan Datuk K benar-benar menjaga ekstra keras agar tidak keguguran seperti yang dialami 2 tahun lalu. Demikian hati-hatinya, sampai-sampai saat naik turun tangga Siti diangkat Datuk K.

”Nak turun bawah pun saya angkat Siti. Jalan pun terpaksa perlahan-lahan,” ungkap Datuk K.

LEAVE A REPLY